Meditation

forsidehypkbh2

Stress er en følelsesmæssig og fysisk påvirkning, som er forårsaget af pres fra omverden. Almindelige stress reaktioner kan være irritation, spændinger, manglende koncentration og en hel del fysiske symptomer såsom hovedpine, migræne og hjertebanken.

Det er umuligt at leve et liv uden stress. De fleste af os kunne ikke drømme om at have et liv uden stress, da det giver livet fornøjelse og spænding, og er et ekstra krydderi. Men kommer stress ud af kontrol, kan det påvirke dit helbred, dit forhold og dit arbejdsliv.

Det kan være, at du og din partner begge arbejder fuldtid samtidig med, at I er ved at stifte familie. Samtidig er forældrene måske pensioneret, og deres helbred er dårligt, og de kan være afhængige af hjælp til indkøb og generel hjælp.

Det kan også være, du er single og bor alene, og din indkomst ikke stiger så hurtigt som du ønsker, og det er svært at betale dine regninger.

Måske er du skilt og deler barnet med din tidligere partner, men forholdet imellem jer og børnene gør, at I ofte er bitre på hinanden.

Du har svært ved at sove om natten – du har måske svært ved at falde i søvn, og når du endelig gør, så vågner du op kl. 4 og kan ikke falde i søvn igen. Det går ud over dit helbred, og du har måske mange flere sygedage, end du plejer.

Håndtering af stress påvirker både dit sind og din krop. Søvn er det vigtigste tidspunkt for dit immunforsvar at restituere sig på – sover du ikke godt om natten, vil det have mange følgevirkninger, og det er begyndelsen på farlige stress tegn.

At slappe af på den rigtige måde er den hurtigste og mest effektive måde at få styr på din hverdag. Den første, som lavede dybde undersøgelser, var Dr. Herbert Benson fra Harvard Medical School ved at benytte den naturlige kropslige mekanisme. Ved at praktisere selvhypnose regelmæssigt i 15 minutter om dagen, kan du skære stress ned, og du vil kunne sove uden besvær.

Svaret er udløst på baggrund af flere aktiviteter, herunder selvhypnose, meditation og yoga. Dette er en af de mange måder at opleve afslapning og afstresse på. Øvelserne er velkendte selvhypnose teknikker.

Du kan lave øvelserne på enhver tid af døgnet, hvis du finder, du falder i søvn, så gør det, når du står op. Du skal helst ikke lave øvelserne sidst på natten, inden du går i seng, da effekten derved er mindre.

Du kan indstille dit vækkeur og komme tilbage, når som helst du vil – det er ligesom at vågne om morgenen, eller når du ligger på stranden – du kan altid komme tilbage og vågne på et øjeblik.

Det er klart, du skal ikke gøre det, når du kører bil eller betjener maskiner.

Ti minutter om dagen er godt, gør du det mere, vil det være rigtigt godt – effekten vil du kunne mærke omgående.

Reservér en tid omgående så du kan lære at overkomme stress. Bestil 3 behandlinger og få behandlingsgaranti med shinhypnoses afstressningskursus.

Reference:

Line og jeg lovede at give dig et par referencer til din hjemmeside, som tak for hjælpen, da Line tog sig en lille nedtur i november.

Vi er kommet til følgende:

Hypnose mod stress

Jeg havde mødt Mads i forbindelse med et foredrag, hvor han også underholdte med hypnose, og da jeg et par måneder senere fik en kraftig stressrelateret nedtur, valgte jeg at kontakte ham med henblik på en konsultation.

Vi startede med en snak om stress og, hvordan man agerer og lever med stress. Her havde Mads en rigtig god og illustrativ forklaring, som gjorde det absolut nemmere for mig at få noget håndgribeligt ud af min situation.

Herefter gennemgik jeg en hypnosebehandling som varede ca. 1 time, hvor jeg var på en rejse gennem min barndom, ungdom og mit voksne liv. En rejse, hvor jeg mødte, konfronterede og endevendte de situationer, som ligger dybt i mig og optager en masse ressourcer således, at de almindelige ting i dagligdagen kan resultere i, at jeg nemmere bliver stresset.

Jeg følte så absolut, jeg var ved mine fulde fem hele tiden, vidste hvad jeg sagde og gjorde, og mistede ikke på noget tidspunkt kontrollen over mig selv. Jeg kom i kontakt med positive og negative sider af mig selv på en rigtig god måde, og kommunikerede med familiemedlemmer på en konstruktiv og effektiv måde, som jeg aldrig havde prøvet før. Jeg formåede at sige farvel til et familiemedlem, som stod mig meget nært, men som jeg af forskellige årsager dengang ikke fik sagt farvel til.

De ting som vi arbejdede med var helt klart faktorer, som trigger min stress, og rejsen med Mads løste, en for en, op for disse således, at jeg efter behandlingen følte mig afslappet glad og udmattet. Jeg tog derfra som en lykkelig og afslappet kvinde – en følelse jeg ikke havde haft meget længe.

Nu 2 måneder efter har jeg ikke haft en nat, hvor jeg ikke har kunnet sove. Jeg har fået ressourcer til at være mig selv og selv styre mit liv, bedre være der for min familie på en måde, som jeg og de ønsker det. Jeg kan passe mit job og mine fritidsinteresser, og føler selv jeg har ekstra ressourcer til uforudsete situationer. Jeg er naturligvis ikke sådan 100 % stressfri fra den ene dag til den anden, men det er vigtigt at understrege, at jeg nu har ressourcerne til at arbejde med stressen, og jeg skal helt sikker ud og rejse med Mads igen.

Hilsen Line

31 65 84 33